اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمک مومنانه| از کمک‌رسانی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان تا تدارک ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس ​

این روزها که بوی رمضان در تمام کشور پیچیده، هستند افرادی که نگذارند سفره افطاری خالی باشد و با لبیک به ندای رهبرشان، در اطعام مردم سرزمیتشان از هم پیشی می‌گیرند.

کمک مومنانه| از کمک‌رسانی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان تا تدارک ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس ​

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد.

بخش‌هایی از رزمایش کمک مومنانه که در سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته انجام شد را ببنید.

کمک‌رسانی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان در کرونا/ توزیع یک میلیون بسته افطاری ساده در کشور

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آئین آغاز توزیع یک میلیون بسته افطاری ساده در مناطق محروم استان‌های تهران و البرز در محل شرکت پاک اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبری معظم انقلاب در راستای رزمایش ملی همدلی و مواسات، بنیاد مستضعفان ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را تقبل کرد و این تعداد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با هماهنگی ستاد ملی در سطح کشور توزیع شد.

وی افزود: در اقدام امروز بنیاد مستضعفان یک میلیون بسته افطاری ساده آماده شده است که با اولویت مناطق محروم استان تهران و البرز توزیع خواهد شد و از فردا پخش این بسته‌ها در مناطق محروم سراسر کشور آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشت: بیشتر اقلام آماده سازی شده مربوط به تولیدات کارخانجات بنیاد مستضعفان است و سال گذشته نیز طرح مشابهی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: جمعه ۲۰۰ هزار بسته توزیع و از فردا نیز پخش روزانه ۱۰۰ هزار بسته تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد شد.

بیشتر اقلام آماده سازی شده مربوط به تولیدات کارخانجات بنیاد مستضعفان است و سال گذشته نیز طرح مشابهی صورت گرفته بود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به سایر اقدامات بنیاد مستضعفان اخیر خاطرنشان کرد: در آخرین اقدام برای تعداد ۱۶۶ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب هر یک ظرف ۲ روز گذشته واریز شد که در مجموع مبلغ ۸۳ میلیارد تومان هزینه شد و این نهضت ادامه دار است و مردم یقین داشته باشند که مطابق اسم بنیاد، این بنیاد برای مستضعفان و مردم است و سعی داریم بر آن جامه عمل بپوشانیم.

فتاح تصریح کرد: تا به امروز ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در موضوع بحران کرونا کمک‌رسانی شده است و ۳۲۵ میلیارد تومان نیز برای اعطای وام قرض الحسنه برای اقشار آسیب پذیر درنظر گرفته شده است و در خصوص آثار اقتصادی کرونا در کنار مردم قرار خواهیم گرفت.

 

تدارک 700 هزار بسته حمایت معیشتی توسط آستان قدس برای نیازمندان سراسر کشور

محمدحسین استادآقا با تشریح جزئیات خدمات‌رسانی به محرومان توسط آستان قدس رضوی گفت: بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت از سیل‌زدگان سه استان‎ سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان، تهیه و توزیع 82 هزار بسته معیشتی در دستور کار بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: 32 هزار بسته معیشتی برای استان کرمان و برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان هر کدام 25 هزار بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.

استاد آقا ادامه داد: مراحل تهیه و بسته‎بندی بسته‌های کمک‌معیشتی در تهران انجام شده و این محموله‌ها در حال انتقال به مصلی سه شهرستان کرمان، اهواز و زاهدان هستند تا طی مراسم افتتاحیه‌ای با حضور نمایندگان ولی فقیه در این استان‌ها در هفته آتی عملیات توزیع آغاز ‌شود.

32 هزار بسته معیشتی برای استان کرمان و برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان هر کدام 25 هزار بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرحی با مشارکت خیرین سراسر کشور، گفت: در طرح حمایتی دیگری، آستان قدس در 27 استان کشور(به جز استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان) در حال توزیع 200 هزار بسته معیشتی است.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی ابراز کرد: همزمان خادمیاران رضوی سراسر کشور نیز 150 هزار بسته معیشتی را تدارک دیده و در حال توزیع آن‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی در حال اجرا در شهر مشهد، ادامه داد: 150 هزار بسته غذایی در شهر مشهد در حال توزیع است، در ضمن 100 هزار بسته افطاری سبک ویژه محرومان با حمایت آستان قدس رضوی و با مشارکت دانشجویان برای بسته‌بندی و آماده‌سازی در حال تهیه است که در استان خراسان توزیع می‌شود.

 

فیلم| توزیع غذای گرم بین ایتام در شب شهادت مولای متقیان

همزمان با شب قدر و شهادت امام علی(ع) تعدادی از خیرین و جهادی‌های شهرستان ازنا اقدام به طبخ و توزیع غذای نذری بین ایتام و نیازمندان کردند.

 

 

توزیع غذای گرم در شهرستان‌های خراسان رضوی همزمان با شب‌های قدر

همزمان با شب‌های قدر در حالی در برخی از شهرستان‌های این استان غذای گرم توزیع شد که به دومین مرحله پویش همدلی محله مهربانی در روستای گرماب رخ 80 میلیون ریال کمک نقدی اختصاص یافت.

 

بیش از 4 هزار پرس غذای گرم همزمان با شب‌های قدر در مه‌ولات توزیع می‌شود

محمد مهدی علیزاده جوان مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مه ولات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مه‌ولات اظهار کرد: به همت خیرین محترم و در این شب‌های عزیز 4 هزار و 20  پرس غذای گرم بین نیازمندان مه ولات در حال توزیع است، ادامه داد: 2 هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیرین و 800 پرس نیز با مشارکت حوزه بسیج ذوالفقار شادمهر در شادمهر مه‌ولات توزیع می‌شود.

وی افزود: 700 پرس غذای گرم نیز با مشارکت خیرین، بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای مهنه و 520 پرس غذای گرم با کمک یکی از خیرین، مرکز نیکوکاری صالح ازغند و اداره بهزیستی مه‌ولات در روستاهای حسن آباد، ازغند، میاندهی، فتح‌آباد، چهلسر و نصرآباد بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

اختصاص 80 میلیون ریال در دومین مرحله پویش همدلی محله مهربانی در روستای گرماب رخ

سعید گرمابی عضو شورای اسلامی روستای گرماب بخش رخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه از اجرای دومین مرحله اهدای کمک‌های مردمی این روستا به قشر آسیب‌پذیر و نیازمند همزمان با شب‌های لیالی قدر خبر داد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش «مواسات،‌ همدلی و کمک مومنانه» در کل کشور، ‌ برای تحقق این مهم ‌پویش «همدلی،‌ محله مهربانی» در این روستا از ابتدای فروردین ماه به راه افتاده است.

سعید گرمابی افزود: طی دو روز گذشته 60 بسته غذایی شامل برنج به میزان 5 کیلوگرم و گوشت گوسفندی هر کدام  یک کیلوگرم برای هر نفر پیش‌بینی شده بود.

عضو شورای اسلامی گرماب رخ ارزش تقریبی این اجناس را 80 میلیون ریال عنوان کرد و یاد آور شد: این بسته‌ها در میان 60 نفراز خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت گرماب و مقیم مشهد توزیع شد.

 

توزیع ۲۴هزار پرس غذای آماده در طرقبه شاندیز

همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع) با همکاری یکی از خیران نیک‌اندیش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد امربه معروف شهرستان، بسیج و امام جمعه طرقبه مرکز نیکوکاری امام علی(ع) جاغرق، با حضور مسؤولان طرقبه شاندیز ۱۴ هزار پرس غذا در محل حسینیه حضرت علی اصغر(ع) طرقبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ با همکاری نیروهای بسیج این شهرستان در سطح شهر و روستاهای طرقبه شاندیز توزیع شد.

همچنین درمساجد طرقبه شاندیز نیز با همت خیران نیک‌اندیش، هیات‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری و بسیج، بیش از ۶ هزار پرس غذا نیز طبخ و در این شهرستان توزیع شد.

علاوه بر این، در شب شهادت حضرت علی(ع)، در راستای رزمایش ضیافت همدلی، به همت اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز و مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر وناصر (علیهماالسلام) ۴ هزار پرس غذای متبرک افطاری از محل عوائد موقوفات مرتبط طرقبه شاندیز تهیه و در این شهرستان و حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

 

فیلم| افطاری ساده و توزیع پک بهداشتی توسط بسیج هنرمندان

پایگاه ویژه گردان امام حسین (ع) به همراه بسیج هنرمندان آستانه‌اشرفیه با توزیع افطاری ساده و پک‌های بهداشتی قدمی در راستای حضور مردم در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای احیا شب قدر برداشتند.

 

 

توزیع ۲۱۱ بسته سبد غذایی کمک معیشتی در ایرانشهر

فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر طی اجرای طرح رزمایش همدلی و احسان به شناسایی مادران باردار بی بضاعت و کودکان مبتلا به سوءتغذیه پرداخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با همت ستاد فرمان حضرت امام و مجمع یاوران فرهنگ مکران شهرستان ایرانشهر، 211 سبد غذایی کمک معیشت خانوار بین خانوارهای بی بضاعت شهرستان ایرانشهر توزیع شد.

وی افزود: بسته های توزیع شده شامل  2 عدد مرغ، 10کیلو برنج، رب، ماکارونی، لوبیا، نخود ‌و 2 عدد روغن که هر سبد به ارزش ۲۵۰۰هزار ریال بعنوان طرح رزمایش همدلی و احسان برای کودکان دچار سوء تغذیه و مادران باردار بی بضاعت اهدا شد.

 

فیلم| «مساجد» مرکز سخاوت و امید

جوانان و مردم شرق شهر بندرعباس با حضور در مسجد غدیر محله گلشهر جنوبی به اهدای خون پرداختند چراکه این روزها استان هرمزگان به‌شدت با کمبود بانک خونی مواجه است. گزارش ویدئویی فارس را ببینید.

 

 

توزیع ۲ هزار بسته کمک مومنانه در ماهنشان

مصطفی ملکی‌ فرمانده سپاه شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیج در راستای حفظ سلامت بسیج و سپاه در حوزه پیشگیری اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

فرمانده سپاه شهرستان ماهنشان با اشاره به حمایت از قشر ضعیف و آسیب‌دیده از کرونا عنوان کرد: در راستای حمایت از این افراد هر سبد کالای آماده شده به یاد شهدا به منازل مردم فرستاده می‌شود.

در راستای حمایت از این افراد هر سبد کالای آماده شده به یاد شهدا به منازل مردم فرستاده می‌شود.

ملکی با بیان اینکه با کمک بخش‌های مختلف بسته‌های کمک معیشتی در بین ۲ هزار خانواده توزیع می‌شود، افزود: این رزمایش، نمادی از همدلی، ایثار و روحیه مخلصانه و بسیجی مردم شهرستان ماهنشان بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان ماهنشان ادامه داد: پیش از اجرای طرح کمک مومنانه نیز ۳ هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی و بهداشتی توسط سپاه ناحیه ماهنشان بین اقشار آسیب‌دیده این شهرستان اهدا شده بود.

 

توزیع 2300 بسته کمک‌های معیشتی به نیازمندان در شهرستان مشگین شهر

در راستای تداوم رزمایش کمک‌های مومنانه و در سومین مرحله از این رزمایش، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنان علی(ع)، دوهزار و 300 بسته معیشتی در شهرستان مشگین‌شهر تهیه و در بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع شد.

محمد پورمند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مشگین شهر از تحویل دوهزار و 300 بسته معیشتی به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا در قالب کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان مشگین‌شهر با رمز مبارک یاامیرالمومنین علی(ع) به همت گروهای جهادی و خیرین شهرستان خبر داد.

وی افزود: این برنامه با همدلی و کمک‌های مومنانه در راستای گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان مشگین شهر اجراء شد. در مرحله‌های اول و دوم این رزمایش نیز چهارهزار و 800 بسته معیشتی توزیع شده است.

 

فیلم| توزیع 2200 بسته معیشتی در دیار سلطان

2200 بسته معیشتی و بهداشتی توسط خیرین شهرستان آستانه‌اشرفیه در مرحله دوم رزمایش مواسات مؤمنانه به ارزش هر بسته 200 هزار تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

توزیع 9 هزار غذای گرم و بسته افطاری در منطقه چهل اختران قم

محمدجواد سلیمانی مدیرعامل مؤسسه خیریه فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه روزانه 300 دست غذای گرم و بسته افطاری در منطقه چهل اختران توزیع می‌شود، اضافه کرد: بخشی از این افطاری‌ها به همت خیرین و جمعی از مجموعه‌ها از جمله سپاه و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تهیه شده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه فضیلت خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد افطاری‌ها توزیعی طی ماه مبارک رمضان به بیش از 9 هزار غذای گرم و بسته افطاری خواهد رسید که امیدواریم با این حجم افطاری بتوانیم بخشی از نیاز غذایی مردم منطقه چهل اختران به ویژه خانواده‌های نیازمند را تامین کنیم.

 

توزیع بیش از ۲۳ هزار بسته مواد غذایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا

حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول ماه مبارک رمضان ۶۴۷۲ بسته موادغذایی و از یکم تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار بسته مواد غذایی میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است که در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی افزود: تعدادی بسته بهداشتی، ماسک و محصولات بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در اجرای این طرح حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان به صورت محوری عمل می‌کنند و در مجموع تمام ۳۰۴ بقعه متبرکه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

 

 فیلم| مواسات سیاهکلی‌ها برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا

2400 بسته معیشتی و بهداشتی توسط خیرین شهرستان سیاهکل در مرحله اول و دوم رزمایش مواسات مؤمنانه به ارزش هر بسته حدود 400 هزار تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول